How do young people tick? (2020)
Lifeworlds of adolescents aged 14 to 17 in Germany
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Lifeworlds of adolescents aged 14 to 17 in Germany
How well do young people see themselves prepared for the future? What concerns do they have? What ideas do young people have about the world of work? What expectations do they have of careers and companies? How do they inform themselves about career options and where do they still need support? SINUS-Institut has investigated these and other questions in a representative study.
Die Teilnehmenden erwartet monatlich ein umfassender Einblick in die Sinus-Milieus und die jugendlichen Lebenswelten mit Fokus auf verschiedene aktuelle Themenschwerpunkte.
Research report on quantitative and qualitative research with adolescents and young adults aged 14 to 20 Years
Das Fachmagazin PERSONALFÜHRUNG berichtet über ein Best Practice-Projekt im Azubi- und Studierendenmarketing für unseren Kunden Provadis.
Diese und weitere Fragen beantwortet Dr. Christoph Schleer in einem Interview mit der Bundesagentur für Arbeit, SCHULEWIRTSCHAFT Deutschland und der BDA.
Lassen Sie sich vom SINUS-Institut zum offiziell zertifizierten U18-Milieu-Experten weiterbilden.
Eine repräsentative Studie unter Eltern zeigt deren Bedürfnisse und Aufgaben bei der Berufsorientierung ihrer Kinder und gibt Handlungsempfehlungen.
Target group study to optimize the search for job applicants
The study identifies the needs of parents with regard to the career orientation of their children. Their main concern is apparently how to find out about their children’s interests and strengths.
Vierte Ausgabe von „Wie ticken Jugendliche?“ zeigt soziokulturelle Vielfalt und Zukunftsorientierungen von Teenagern in Deutschland.
Lifeworlds of adolescents aged 14 to 17 in Germany
Mit Bundesministerin Franziska Giffey präsentierte das SINUS-Institut eine Jugendbefragung zu sozialen Berufen und deren Potenziale unter jungen Menschen.
Target group-specific CSR communication
DKJS und SINUS-Institut veröffentlichen Studie zu „Future Readiness“ von jungen Deutschen.
The study is the first qualitative study of this magnitude on the topic of career orientation among refugee teenagers in Germany.
A standard work on the present and future of a modern model of society and target groups