
Umfrage: Jugendliche blicken pessimistisch auf die Zukunft Deutschlands und der Welt
Repräsentative SINUS-Jugendstudie im Auftrag von UNICEF: XXXX
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Repräsentative SINUS-Jugendstudie im Auftrag von UNICEF: XXXX
Wir zeigen: KI-gestützt von der Persona zur Mediaplanung und Aktivierung in weniger als 5 Minuten.
Repräsentative SINUS-Jugendstudie im Auftrag der BARMER: 62% der Jugendlichen haben bereits Cyber-Mobbing-Erfahrung, davon waren 16% selbst Opfer.
Repräsentative SINUS-Studie im Auftrag von heimatwurzeln e.V.: Das Vertrauen in die Klimapolitik ist in bürgerlichen Milieus äußerst gering, Enttäuschung und Ärger herrschen vor.
On behalf of heimatwurzeln e.V., SINUS-Institut conducted a representative study on the attitudes of Germans towards environmental and climate protection and political participation.
Analysis by Bertelsmann Stiftung: The results of the 2025 Bundestag election in the Sinus-Milieus show political shifts and central lines of conflict in society - and what this means for the German party system.
Repräsentative SINUS-Jugendstudie im Auftrag der BARMER: Nur 31% der Jugendlichen billigt der KI große Chancen zu. Ein Jahr zuvor hatten dies noch 41% gesagt. Stabil geblieben ist zudem mit 32% die Gruppe derer, die in der KI große Risiken entdecken.
Die Teilnehmenden erfahren kostenlos mehr über die aktuelle Stimmungslage und Sorgenthemen in Deutschland und was dies für ihre strategische Zielgruppenarbeit bedeutet.
Repräsentative SINUS-Jugendstudie im Auftrag der BARMER: Eigene Zukunft sieht große Mehrheit positiv, aber Blick auf Zukunft Deutschlands und der Welt trübt sich ein
Youth study for BARMER on future optimism and life satisfaction, cyberbullying, climate change & health and artificial intelligence - including time comparison with 2022 and 2021 studies
New co-operation combines social and target group research with efficient campaign planning on one platform.
Representative survey on current political mood in Germany: Who do Germans want as their chancellor and how do they rate the leader qualities of the leading candidates? How many Germans already know how they will vote and which information channels were particularly helpful in making this decision?
Valuable insights for a changing market landscape: For the first time, Sinus-Milieus® will be integrated into the solutions of YouGov Shopper Intelligence, formerly Consumer Panel Services (part of the GfK Group until 2023).
Wir blicken zurück auf ein ereignisreiches und spannendes Jahr 2024! Werfen Sie mit uns einen Blick zurück auf die Highlights des Jahres.
Die kostenlosen Web-Seminare sind ein einfacher und kompakter Einstieg in die Welt der Sinus-Milieus in der Schweiz und finden regelmäßig statt.
SINUS-Institut führte erneut eine repräsentative Studie zum Naturbewusstsein der Deutschen durch.
Every two years, the study series examines how people in Germany perceive nature, how they are committed to its conservation and how they assess current nature conservation policy issues. The 2023 study will focus on natural climate protection and the restoration of ecosystems.
Germany is in the midst of a transition to a climate-neutral economy and society. How can this transformation succeed and what challenges does it pose? This discussion is now summarized in a conference volume published by the German Federal Chancellery. In her contribution, SINUS Managing Director Dr. Silke Borgstedt sheds light on milieu-specific perspectives on social change.